Şirket Ünvanı
Bu yazımızda E-Ticaret şirket ünvanı seçiminde dikkat etmeniz gerekenleri konuşacağız.
Öncesinde Discord Grubuna katılmadıysanız mutlaka katılmayı unutmayın. Grupta artık aktif olarak e-ticaret için duyuruları paylaşıyoruz.
Ayrıca izlemediyseniz açabileceğiniz şirket türlerine avantajlarına, ve dezavantajlarına kısaca değindiğim videoları Youtube kanalımdan izlemeyi unutmayın.
İnstagram’da sıradaki video ne olsun diye sormuştum, Dropshipping hakkında çekmek istediğim bir video var bu başlıkla hemen hemen aynı oyları almış olsada Marka ve Mağaza adı seçimi biraz daha ağır bastı buda beni mutlu etti açıkçası.
E-Ticaret için Şirket Ünvanı Kullanımı
Konunun kopuk kalmaması adına kısaca birkaç şeye değineyim, Şirket ünvanına baktığınızda ünvan LTD. ve A.Ş. şirketlerde ön plana çıkıyor.
Zira Şahıs işletmesinde önceki videoda da anlattığım gibi isim ve soyisiminizi ünvanınızda kullanmak zorundasınız.
Bir şahıs şirketi açtığınızda örnek veriyorum unvan olarak Tanrıverdi Elektronik seçtiniz. Tanrıverdi Elektronik ünvanı’nın başına şahıs işletmesinde kesinlikle Gökhan TANRIVERDİ eklemek durumundasınız.
Yani ünvanım ne oldu? Gökhan TANRIVERDİ – Tanrıverdi Elektronik.
Sermaye şirketlerinde, burada bireyden çıkıp gerçek bir işletme ve tüzel bir yapıda olacağınız için. Sadece unvan kullanabilirsiniz, işte Tanrıverdi E-Ticaret Hizmetleri Ltd. Şti. veya Tanrıverdi E-Ticaret Hizmetleri A.Ş. buradan baktığınızda anlamlı olabiliyor.
E-Ticaret için Ünvan Seçimi ve Marka Tescili
Açıkcası ünvanın çok çok önemli olduğunu düşünmüyorum arkadaşlar asıl önemli nokta markanız, ama kesinlikle önemsiz değil tabi ki.
Burada ünvanınız sizin yapacağınız işi yansıtacağı için ticari prestij açısından bir önemi var. Burada önemli noktalardan bir tanesi seçeceğiniz ünvanın başka işletmeler tarafından kullanılmıyor olduğuna emin olmanız.
Örneğin ben Tanrıverdi Elektronik A.Ş. ünvanını kullanmak istiyorum ama bu unvan tescillenmişse bu ünvanı yansıtacak anımsatacak bir işletme ünvanı kullanmam durumunda, tescil ettirmek istediğimde kabul görmemesi, itiraz gelmesi veya ileride sorun yaşama ihtimalim yüksek.
Ben bu unvan olduğu halde Tanrıverdi Kırmızı Elektronik A.Ş. diye bir ünvanla başvuru yapamam. Yani bunu şöylede örneklendirelim daha anlaşılır olsun Trendyol tescilli bir marka ben Trendyol Bilişim A.Ş. diye bir unvan seçemem.
Ünvanınıza karar verme aşamasında mutlaka tescil edilip edilmediğini araştırmanızı öneririm.
Buraya da bir kart bırakıyorum, istediğiniz markanın tescil edilip edilmediğini nasıl araştırabilirsiniz diye.
Birde karıştırılan hususlardan bir tanesi Marka ve Ünvanın çok ayırt edilmemesi. Unvan sizin arka mutfağınızı yansıtır ancak marka mutfağınızda sunduğunuz bir yemektir…
Yine e-ticaret’den örnek vereyim mesela Trendyol bir marka ama ticari ünvanı DSM GRUP olarak geçer yani size fatura geldiğinde Trendyol değil DSM GRUP Danışmanlık İletişim ve Satış A.Ş. adını görürsünüz ünvanda. Aynı şekilde mesela n11.com faturada Doğuş Planet Elektronik A.Ş. , Hepsiburada D-MARKET ELEKTRONİK HİZMETLERİ A.Ş. olarak geçer, buradaki ayrımı yapmanızda yarar var. Baktığınızda DSM GRUP bir çatı şirket pozisyonundadır içerisinde Tekstil’den Lojistiğe bir çok alanda hizmet ve marka barındırır.
Mümkünse ünvanınızı seçerken bir çatı şirket olarak düşünün o şekilde konumlandırın yani ileride yakalayabileceğiniz bir fırsat, gireceğiniz farklı kategoriler, farklı iş kolları ve ürünler varsa bunu düşünerek hareket edin.
Marka ile Unvan ayrımını burada iyi şekilde yapmanız gerekiyor.
Kırmızı Lastik A.Ş. diye bir ünvanınız varsa bu unvan altında elbise satmanız abes olur,
Ama Kırmızı E-Ticaret Hizmetleri Ticaret A.Ş. veya Kırmızı Ticaret A.Ş. dediğinizde bu ünvanın altına kırmızı marka lastik, mavi marka elbise, turuncu marka halı eklemeniz mümkün. Umarım anlatabilmişimdir. Yani tatlıcı olarak görünüyorken et satmayın.
Youtube kanalına abone olup bildirimleri açmayı unutmayın. Bu konuyla alakalı sorularınız varsa yine yorumlar bölümünden bana yazabilir, ilerleyen günlerde çekeceğim videolar için ayrıca bana yön verebilirsiniz. Görüşmek üzere.